maandag 26 januari 2015

Zit er verwarming in je velomobiel?

Min 3 was het, vorige week.  Best wel koud maar het kan natuurlijk nog kouder. Hier in West-Vlaanderen hebben we eigenlijk niet zo snel heel lage temperaturen.
Eén van de redenen waarom je in een velomobiel rijdt is om minder koud te hebben.
Toen de vraag kwam, enigszins ludiek bedoeld, van zit er verwarming in je velomobiel. Kon ik niet anders dan zeggen... ja er zit verwarming in een velomobiel. Verbaasde reactie..
Het is hetzelfde als in de auto, daar gebruik je de warmte van de motor. In de velomobiel ben ik zelf de motor en het kan goed warm worden als je even doorfietst.
Voorlopig laat ik de openingen in de vloer nog open en ik heb dus ook nog geen kap op de velomobiel. Bij min 3 rijd ik nog altijd met warme handen zonder handschoenen. Ik zweet maar het is niet koud. Alleen mijn gezicht heeft het wat fris en ook de onderkant van de voeten is wat frisser.  Het is dus niet zo dat ik het koud heb in mijn stoeltje daarvoor zal het flink kouder moeten zijn.  Het is ook nog niet nodig om alles af te sluiten aan de Strada, er is genoeg verwarming aanwezig ;)


2 opmerkingen:

  1. Ha,ha, die vraag werd mij nog niet gesteld...
    Heb jij dan ook nog last van condens bij langere ritten ?
    Bij mij zijn de gaten vanonder dicht en de schuimkap ligt er steevast op.
    Het condenswater staat na 140 km in plassen naast en in de stoel...best vervelend...

    Grtz Hans

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Hans, Momenteel doe ik geen langere ritten. De laatste lange rit die ik gedaan heb met schuimkraag was toen ik 't Witje ging afhalen in 2013 en toen had ik wat condens. De dag ervoor kon ik zonder schuimkraag rijden en ik had dan geen condens, het was dan ook wel goed weer in mei. Ik ben intussen gewend om zonder schuimkraag te rijden en doe ze er pas op als het echt door regent. De condens en het niet bij de buitenkant geraken van de kap is nog altijd één van de redenen waarom ik twijfel over een racekap.
      Bedankt voor de reactie en Grtz Rudi

      Verwijderen

Dankjewel om mijn blog te lezen en een reactie achter te laten. Ik waardeer dit ten zeerste. Vriendelijke groet, Rudi