dinsdag 6 januari 2015

Eerste winter

Dit had natuurlijk een jaar eerder moeten komen maar ik ben lang ziek geweest en er is nogal veel in mijn persoonlijke leven gebeurd. Sorry voor diegenen die wat meer berichten van mij verwacht hadden.

Ik heb wat meer energie nu en zal proberen om hier wat regelmatiger terug te komen.

Dus de winter van 2013-2014 heb ik dus niet gereden.

Ik heb in november winterbanden gelegd "onplatbare marathon plus"  deze geven meer grip en ik had weinig zin om in de winter een platte band te gaan wisselen. Deze bandenwissel heeft wel wat gevolgen voor de snelheid.

Ik draag een bril en bij regen en mist is dat wat vervelend. Vanuit de positie in de Strada valt het mee om regelmatig de glazen eens te wissen. Ik doe dat met mijn vinger bij hevige regen en met een zakdoek als het mistig is.

Ik heb geen kap op de Strada. Soms zou ik er wel eentje wensen, maar al bij al valt het rijden zonder  kap eigenlijk nogal mee. Ik draag een gewatteerde pet met flappen over de oren en een ruime klep tegen de regen. Eigenlijk een ridicuul zicht maar wel comfortabel. Regenkledij en winddichte kledij is overbodig. Buiten de spd-schoenen draag ik geen fietskledij in de velomobiel. Ik draag een winterloopbroek en drie lagen bovenaan, onderlijfje, sweatshirt en een fleece. Ik heb handschoenen bij me maar het is nog niet koud genoeg geweest om ze te dragen. Ik draag wel een sjaal, ook in de zomer. Vanmorgen was het -1 en mistig.

Verder aan iedereen een gelukkig en vooral gezond 2015 toegewenst.

Veel fietsplezier!

2 opmerkingen:

  1. Dag Rudi, verontschuldigen hoef je voor mij niet te doen. Elke reden om wel/niet te bloggen is een goede reden.

    Wel leuk om nu iets van je te zien.

    Ik heb ook een behoorlijke ziektegeschiedenis achter de rug, gelukkig is dat ondertussen al weer wat jaartjes geleden. Daardoor heb ik toen zelfs mijn Mango verkocht. Nu heb ik alweer twee jaar mijn Quest XS. De vorige winter heb ik net zoals jij rond gereden. Sinds een paar weken heb ik nu een Sinner-velomobielkap en dat is toch wel heel erg luxe. Ik fiets nu met een shirtje met korte mouwen en ik denk dat ik morgen de 3/4 zomerbroek ga aantrekken in plaats van de winterbroek.

    Ik vind dat mijn XS er ook nog mooier van wordt, met Sinner-kap bedoel ik dus.

    Mocht je het willen zien? www.roeifietsen.blogspot.com

    Het lijkt alleen over Roeifietsen te gaan, maar sinds ik de XS heb schrijf ik daar ook over.

    Het ga je goed en blijf vooral fietsen, dan komt dat schrijven vanzelf wel :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Rudi,

    Ik zal je blog toevoegen in mijn lijst, lang geleden had ik je al eens gelezen, maar je was inderdaad een tijdje uit de lucht. Ook voor jouw een gezond, sportief en gelukkig 2015 gewenst!

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel om mijn blog te lezen en een reactie achter te laten. Ik waardeer dit ten zeerste. Vriendelijke groet, Rudi