maandag 8 februari 2016

't Witje is teruggevonden

 Teruggevonden en op het eerste gezicht heeft enkel het velomobielkapje het niet overleefd. Iedereen bedankt om mee te helpen zoeken. Ze is uiteindelijk teruggevonden via Facebook. Nogmaals iedereen bedankt. Een pak van mijn hart. Ik zat er toch al serieus mee in. Van de dader(s) voorlopig geen spoor.
Ze hebben 't Witje gevonden in Houthulst zo'n 20 km van waar ik woon.
Het was dus een geval van joyriding. Ze is vanmorgen voor het eerst gezien door een krantenbestelster en daarna binnen genomen door een paar jongeren. Die zijn nu natuurlijk helemaal geïnteresseerd in velomobielen, ze vinden de prijs alleen nog wat te hoog voor hun jonge portemonee.
Hoe ze uiteindelijk kon gestolen worden moet nog verder onderzocht worden. Er zitten alvast 2 sloten op en ik hoop ze morgenvroeg terug aan te treffen waar ik ze vanavond gelaten heb. 

9 opmerkingen:

  1. Goed nieuws Rudi! Gelukkig "slechts" joyriding, jammer van het dakje, maar dat komt weer wel goed. Het zou veel gekker geweest zijn als je fietsje tegen een muur geparkeerd was, of nog erger in een ongeval betrokken!
    Als je de mogelijkheid hebt om sloten aan te brengen zou ik dat zeker doen, ook een soort slot om je remhendel in handrempositie te blokkeren is de moeite waard.
    Maar goed, voorlopig kan je weer fietsen, dat is het belangrijkste!

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zal morgen nog eens kijken of er verder geen schade is. Ik ben blij dat ze terug is maar het is wel een vreemd gevoel. Er staan nu 2 sloten op maar ik ben er niet meer gerust in. Ik ben wel moe nu, na zo'n dag. Ik zal in ieder geval kijken om ze wat meer te beveiligen. Bedankt voor de steun!

    Groeten
    Rudi

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn Rudi, ik heb bij mijn Strada een alarmslot. De herrie die dat ding geeft als het teveel beweegt, ik meen 140 dB. Als ik er iets te lang over doe om de sleutel erin te doen dan heb ik nog minuten last van oorsuizen. Ik zou wel eens willen weten hoe dat in een parkeergarage klinkt :-P

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een verhaal, gelukkig is de mooie Strada terug!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goed nieuws. Tja joyriding is toch wel het eerste dat bij mij opkwam. Gelukkig, nou ja gelukkig, klopt dat.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je tikker zou van minder doorslaan...best dat dit niet lang heeft geduurd. Ik hoop dat het vandaag meevalt.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Even goed controleren bij daglicht op breuken/scheuren. Iemand die geen verstand van velomobielen heeft kan toch schade aanbrengen tijdens instappen of andere handelingen. Ik heb zelf een klein hangslot met cijferslot door de rembeugel staan, op deze manier staat de fiets geremd. Ook helpt een afdekzeiltje enorm goed tegen nieuwsgierige blikken.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heb er nog niet ingezeten of mee gereden sedert.. De Risse staat slap, hebben ze aan geprutst. Het velomobieldakje is kapot, maar dat is het minste. Niet verwacht dat ze hem gingen stelen uit de afgesloten garage. Op het werk staat ze ook altijd in de garage en anders laat ik ze nooit alleen. Ik ben er nog niet goed van. Er komt in elk geval een extra stevige beveiliging op.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Fijn dat hij terug is. Sterkte met het verwerken van de mentale klap. Die is nog het hardste. En dan misschien niet eens dat de fiets is meegenomen, maar dat hij vanuit een afgesloten garage is meegenomen. Enige kans dat ze voor iets heel anders de garage opengemaakt hebben, dat niet vonden en "dan maar" je fiets hebben meegenomen?

    Nu voelt het nog niet zo, maar over een tijd gaat dat nare gevoel wel weer weg en kun je weer puur genieten.

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel om mijn blog te lezen en een reactie achter te laten. Ik waardeer dit ten zeerste. Vriendelijke groet, Rudi